آیا بازاریابی با استفاده از فیسبوک گزینه مناسبی است؟
آیا بازاریابی با استفاده از فیسبوک گزینه مناسبی است؟
دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 ساعت 16:51 | بازدید : 192 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

آیا بازاریابی با استفاده از فیسبوک گزینه مناسبی است؟

 

با توجه به وضعیت پیش آمده در دنیا و شیوع این بیماری جدید، سیستم بازاریابی که بسیاری از تجارت ها از آن استفاده می کردند نیز مانند بسیاری از موارد دیگر در دنیا دستخوش تغییر و تحولاتی شده است. در چنین شرایطی که بیشتر مردم ترجیح می دهند تا در خانه هایشان بمانند، یکی از بهترین کارهایی که تجارت ها می توانند انجام دهند؛ توجه هرچه بیشتر از قبل به موضوع بازاریابی آنلاین یا Online Marketing می باشد. بنابراین موضوع بازاریابی آنلاین نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد که یکی از جنبه های بازاریابی آنلاین هم بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. در میان شیوه هایی که با استفاده از شبکه های اجتماعی می توان بازاریابی کرد، می توان استفاده از شبکه های اجتماعی با استفاده از پلفترم های مختلف (پلتفرم اینستاگرام، فیسبوک، یوتوب، توییتر و غیره) را نام برد. این پلتفرم ها در میان بهترین پلتفرم هایی هستند که می توان از آنها برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی استفاده کرد. در این پست قصد داریم تا چند توصیه را درباره چگونگی بالا بردن کیفیت بازاریابی با استفاده از پلتفرم فیسبوک به شما ارایه کنیم. با خواندن این پست شما با نکته های بسیار باارزشی درباره چگونگی انجام بازاریابی با استفاده از پلتفرم فیسبوک آشنا خواهید شد و خواهید توانست تا این نکته ها را بکار بگیرید تا بازاریابی باکیفیت تری داشته باشید.

بازاریابی با استفاده از فیسبوک

امروزه با توجه به این که حدودا 40 میلیون تجارت کوچک و بزرگ در دنیا از فیسبوک برای بازاریابی کردن استفاده می کنند، موضوع چگونگی رقابت کردن با این تجارت ها برای جلب تعداد مخاطبین بیشتر موضوعی است که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. تجارت ها باید کاری کنند که مشتریان "دوست داشته باشند" تا به صفحه فیسبوک آنها سر بزنند و کاری کنند که آنها را فالو کنند. بنابراین تلاش کردن در این زمینه (یعنی در زمینه جلب کردن مخاطبین بیشتر و بیشتر) موضوعی است که تجارت ها باید حتما آن را مدنظر قرار دهند.

تحقیقات ثابت کرده اند که وقتی یک تجارت با استفاده از فیسبوک به بازاریابی می پردازد، به ازای هر یک دانه لایکی که دریافت می کند، به طور متوسط 174 دلار سود می کند. بنابراین هر یک لایک فیسبوک به اندازه 174 دلار می ارزد. اما سوال این جاست که

چرا صفحه های تجاری فیسبوک این قدر مهم هستند؟

دلیل این که یک صفحه فیسبوک به این اندازه اهمیت دارد این است که فیسبوک می تواند به مشتریان کمک کند تا درباره تجارت های آنها مطالب را درک کنند و همچنین اطلاعات مناسب تری را درباره مکان آنها بدست آورند.

وقتی که شما یک صفحه بهینه سازی شده فیسبوک داشته باشید؛ این کار به شما کمک می کند که

- بهتر برندتان را نمایش دهید

- افراد بیشتری را به سمت خودتان جلب کنید

- وفاداری برند ایجاد کنید

- میزان ترافیک وب سایتتان را که مرتبط با برند است افزایش دهید

- "فرهنگ سازمانی" خودتان را به درستی مشخص نمایید

بنابراین با توجه به بحث بالا می توان گفت که بازاریابی با استفاده از فیسبوک نیز یکی از روش های مناسب برای بازرایابی می باشد.

چگونه می توانیم از صفحه فیسبوکمان استفاده کنیم تا مشتریان را به خودمان جلب نماییم؟

هنگامی که شما توانستید برای خودتان یک صفحه فیسبوک ایجاد کنید، بهترین کار این است که افرادی که صفحه شما را فالو می کنند را افزایش دهید. شما همچنین باید کاری کنید که مطالبی که در صفحه فیسبوک شما قرار دارند برای آنها جذاب باشند و منجر شوند که آنها نسبت به شما جلب شوند. در این راستا چند توصیه کوتاه درباره چگونگی جلب کردن مشتریان با استفاده از فیسبوک ارایه می کنیم:

  • در بخش های مربوط به ایمیل و یا وب سایتتان، بخش کوچکی اضافه کنید (دکمه شبکه های اجتماعی) و با استفاده از آن بازدیدکنندگان وب سایت و یا ایمیل را تشویق کنید تا به کانال های شما در شبکه های اجتماعی سر بزنند.
  • به وب سایتتان، یک دکمه "دنبال کردن" اضافه کنید. با این کار بازدیدکنندگان از وب سایتتان می توانند بدون هیچ مشکل و نیازی به رفتن به برنامه فیسبوک، از همان وب سایت، فیسبوک شما را فالو کنند. شما به این شیوه می توانید بسیاری از افرادی را که به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان بازدید کرده اند را نیز وادار کنید تا اکانت فیسبوک شما را دنبال کنند و آخرین اخبار مربوط به تجارت شما را دنبال نمایند.
  • تبلیغی که مختصر فیسبوک است ایجاد کنید

یکی دیگر از روش های آسان برای این که کاری کنید که صفحه فیسبوکتان دیده شود این است که درباره آن تبلیغ کنید. شما با این روش می توانید کاری کنید که افرادی که به دلیل این تبلیغات جلب تجارت شما می شوند؛ صفحه فیسبوکتان را دنبال کنند.

فیسبوکتان را بر روی دیگر کانال های شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

به عنوان مثال در صورتی که یک اکانت اینستاگرامی دارید که خیلی پرمخاطب است؛ می توانید صفحه فیسبوکتان را در این صفحه اینستاگرامی تبلیغ کنید. به این ترتیب افرادی که به عنوان بازدیدکننده به صفحه اینستاگرام شما آمده اند و یا افرادی که فالوورهای شما در اینستاگرام هستند می توانند با صفحه فیسبوکتان آشنا شوند و در صورت تمایل آن را دنبال کنند.

چگونه می توانیم فالوورهایمان را در فیسبوک پیدا کنیم؟

برای این که بفهمید که در فیسبوک چه کسی شما را فالو می کند، باید مراحل زیر را انجام دهید:

(نکته: در صورتی که می خواهید لیست کلی فالوورهای خودتان را ببینید، باید خودتان ادمین صفحه باشید)

 

1) به بالای صفحه تجاری خودتان بروید و سپس به بخش Setting کلیک کنید.

 

 

2) در بخش سمت چپ، به بخش Followers بروید.

 

در این جا می توانید یک لیست کاملی از افرادی را که شما را فالو می کنند ببینید. به علاوه در این جا می توانید فیلترهایی را بر اساس:

- افرادی که صفحه شما را لایک کرده اند

- افرادی که صفحه شما را فالو می کنند

- صفحه هایی که صفحه شما را لایک کرده اند نیز ببینید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 164
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 190
:: بازدید ماه : 164
:: بازدید سال : 1371
:: بازدید کلی : 5871